Weer enkele dagen verder en hoop beleefd onderweg - Reisverslag uit Xi'an, China van Margot Dijk - WaarBenJij.nu Weer enkele dagen verder en hoop beleefd onderweg - Reisverslag uit Xi'an, China van Margot Dijk - WaarBenJij.nu

Weer enkele dagen verder en hoop beleefd onderweg

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Margot

25 Juli 2010 | China, Xi'an

Hoi vrienden en familie.
we zijn weer een kleine week verder en hebben al een hoop beleefd. Hier een verslag, enigszins ingekort. Om te beginnen: we maken het goed en zijn nog een dag langer in Xi'an. Je leest zo waarom.

We zijn inmiddels twee keer met een nachttrein weggeweest. De eerste keer ging van Bejing naar Pingyao en de tweede keer van Pingyao naar Xi'an. Leuk hoor. Je gaat de stad in en koopt lekker een bak met noodles die je 's avonds in de trein klaar kunt maken met heet water dat in de trein te vinden is. De eerste nachttrein was een airco trein. Redelijk geslapen. Wel in het donker gereisd dus weinig kunnen zien van China. Wel gezien dat Chinezen erg snellen naar de poortjes zodra hun trein gaat vertrekken.

In Pingyao gekomen hebben we eerst het stadje verkend. Is een unesco vestingsstadje. s middags gelunched en daarna nog eens vrije middag gehad en een ticket gekocht zodat we alle koopmanshuizen van dit stadje konden bezoeken.

De volgende dag zijn we in ochtend naar Wangjian Dayuan geweest en daarna zijn we naar Shuanglin Temple geweest. Na deze bezichtigingen hebben we in Pingyao overe koopmanshuizen nog bezocht en boodschappen gedaan voor de volgende treinreis naar Xi'an.

Pingyao-Xi'an
Dit was een trein zonder airco. WEl even wat anders maar net zo leuk.

Nu zijn we in Xi'an.
Vanuit Xi'an hebben we bezoek gebracht aan Grote GAns Pagode in de stad, gelunched, Terracotta Leger bezocht en daarna nog naar medicine market. Drukke dag maar veel bezocht. s Avonds heeft Margot foodmassage gedaan, wat een belevenis was. Met gids samen met Rixja naar hotel half uur verder op geweest. De gids moest zaken regelen en ik ben alleen met Taxi terug gekomen wat een hele tour bleek te zijn. En dat met een briefje op zak waar de naam van het hotel en het station tweetalig op stond...... en 100 yuan op zak....
Maar met handen en voeten en drie afwijzingen verder was het toch gelukt om een taxi te bemachtigen. Peter maakte zich bij hotel al ongerust waar ik bleef. We zijn lekker door de stad gestruind en hebben hotpot gegeten met zijn tweetjes. heerlijk maar wel enigszins pittig. We waren de enige buitenlanders tussen allemaal chinezen en hadden de hele avond een prive kok bij ons die (gebrekkig) Engels sprak.
Fantastisch allemaal.

Zondagochtend hebben we in Xi'an nog belltower en drumtower bezocht en bij de drumtower hebben we nog een show van een kwartier meegekregen.
Nu is het zondag 25 juli en we zouden nu eigenlijk op de trein gaan naar Chengdu waar we pandas gaan zien en een mooie opera. ware het niet dat we last hebben van overstromingen in china door ernstige regenval op sommige plekken. hierdoor is er nu geen treinverkeer mogelijk naar Chengdu waardoor we vandaag omgeboekt zijn naar een ander hotel en we maandag nog een dag hier zijn.

Wel gaan we maandagmiddag met vliegtuig naar Chengdu en hopen dan de rest van de reis wel te kunnen maken zoals gepland. Heel misschien moeten we nog een keer vliegen in plaats van met trein en bus.. we zullen zien wat ons te wachten staat. In ieder geval beleven we genoeg en we zijn pas een week onderweg.

Veel groetjes van ons weer en we genieten nog lekker verder.

• 25 Juli 2010 - 14:33

Wim En Mieke:

wat blij ben ik dit allemaal te lezen.spannend allemaal zowel voor jullie als voor ons blij dat jullie niet echt ziek zijn.. en fijn je bericht,werd spannender per dag.liefs

• 25 Juli 2010 - 14:38

Wim En Mieke:

blijf goe op mekaar letten met zijn allen en lieve groeten

• 25 Juli 2010 - 17:54

Mickey:

Hi Margot en Peet,

Fijn te horen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Zo ongeveer toen jullie in het vliegtuig stapten, hoorde ik op het journaal over de overstromingen in China. Er zijn ook doden gevallen tijdens een zware storm.Gelukkig hadden jullie toen nog heel wat vlieguurtjes voor de boeg. Nog heel veel plezier daar en doe voorzichtig :-)

Liefs van Mick

• 25 Juli 2010 - 18:25

Clettertje:

Ha Peetje en Gootje,

Wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen, en ze zijn ook nog best spannend. Heb het mailtje doorgestuud hoor naar Marian. Tot schrijfs weer.

• 25 Juli 2010 - 18:36

Fien Tiberius:

Hoi Margot en Peter,
    Even schrikken van de overstromingen, maar ook vandaag in Etten-Leur best veel regen. Natuurlijk zal het anders zijn dan bij jullie. Ik vond het even fijn, lekker voor de tuin dacht ik. Echt Hollands he. Maar alle gekheid op een stokje ik vind dat jullie de aardbol echt leren kennen. Hier kunnen Fred en ik nog wat van leren! Nog een hele fijne en spannende reis verder en hopelijk snel tot horens.

Groetjes vanuit het natte Etten-Leur.
    Fien

• 25 Juli 2010 - 19:50

Klaas En Inge:

Jeeeeeeeee Gootje, echt weer iets voor jou, zo alleen met een taxi met handen en voetenwerk weer in het hotel komen, geweldig.

Knuf van ons

• 25 Juli 2010 - 20:35

Yvette:

hey kanjers! ben blij dat jullie het naar je zin hebben: maaruh een foodmassage? of voetmassage.... whahahaha
    ik krijg het vast uitgelegd als jullie terug zijn!

• 27 Juli 2010 - 13:51

Ingrid:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet er van en tot in september.
    Groetjes Ingrid