Van Marrakech naar de kust Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Margot Dijk - WaarBenJij.nu Van Marrakech naar de kust Essaouira - Reisverslag uit Essaouira, Marokko van Margot Dijk - WaarBenJij.nu

Van Marrakech naar de kust Essaouira

Door: margot

Blijf op de hoogte en volg Margot

06 Augustus 2013 | Marokko, Essaouira

Vandaag zijn we om 09.30 uur vertrokken vanuit marrakech. We maken een tussenstop bij een vrouwenassociatie, Assous Argane, voor meer info lees eens ophttp://www.anthemis.nl/aromabasis/argan.htm.. Hier worden veel natuurlijke producten gemaakt, olien, zeepjes, cremes, honing.. Daarna rijden We Door naar de badplaats Essaouira. Deze plaats staat bekend om het feit dat je er goed kunt surfen... Het is inderdaad een feit. We worden afgezet aan de boulevard van dit vissersplaatsje en je waait bijna weg hier... we hebben een heerlijke lunch met vis.. Daarna worden we naar het haventje gebracht met de bus en we lopen Daar wat rond. Tevens lopen we door de medina. Het is een leuke plaats. Voor s avonds scheelt het een jas met marrakech...Na wat rondlopen hier door De plaats worden we afgezet bij ons hotel. We hebben een prima kamer in een heel lief authentiek marrokaanse stijl hotel. Peter probeert echter nog een kamer met Balkon te bemachtigen maar helaas zonder Succes. Daarnaast wordt onze vaste traditie hier verbroken. We drinken ieder hotel in met een clubje reisgenoten Met een lekker biertje. Hier lukt dat echter niet... Rammadan, jammer dan....Nog Even Een paar daagjes genieten hier En Dan gaan we vrijdag nog een leuke reisdag naar Agadir maken.

• 06 Augustus 2013 - 22:16

Wim:

nou geniet maar van strand en rust En goed dat in etten leur de ramadan voorbij is als jullie terug zijn. hebben jullie trouwens thuis ook een balkon ? wij wel ,,benieuwd of jullie gezellig nagenieten doe maar

Verslag uit: Marokko, Essaouira

Dagprogramma

1e dag vrijdag 26 juli- Amsterdam-Marrakech

We vliegen van Amsterdam naar Marrakech. Na aankomst volgt de transfer naar het eerste hotel voor diner en overnachting. We verblijven in hotel El Kabir of hotel Agdal in Marrakech.
vertrek staat gepland als volgt:
Vertrek: 15:25 Amsterdam (AMS) Vlucht: HV5753
Aankomst: 18:20 Marrakech (RAK)

2e dag zaterdag 27 juli- Marrakech-Casablanca

Na het ontbijt rijden we door het Marokkaanse landschap naar het legendarische Casablanca. In deze bruisende havenstad bezoeken we de imposante Hassan II Moskee, de op één na grootste moskee ter wereld. We vervolgen onze stadstour richting de haven, de oude Medina en langs één van de drukste winkelstraten van Marokko. Verder onder andere langs het Verenigde Naties Plein en de centrale markt. Diner en overnachting in hotel Transatlantique in Casablanca. Reisafstand Marrakech-Casablanca ca. 240 km.

3e dag zondag 28 juli - Casablanca-Rabat

Vandaag bezoeken we Rabat, de meer dan 1000 jaar oude Marokkaanse hoofdstad, rijk aan regeringsgebouwen en paleizen. Bezienswaardig zijn onder meer het sfeervolle oude stadsgedeelte, het in Marokkaanse stijl gebouwde en rijk gedecoreerde mausoleum van Mohammed V en het Koninklijk Paleis. Diner en overnachting in hotel Bouregreg in Rabat. Reisafstand Casablanca-Rabat ca. 92 km.

4e dag maandag 29 juli- Rabat-Meknès-Volubilis-Fès

Bezoek aan Meknès, met o.a. de Bab Mansour en het mausoleum van sultan Moulay Ismail. Daarna bezoek aan de vroegere Romeinse stad Volubilis. De komende twee nachten brengen we door in de oudste Marokkaanse koningsstad Fès, waar de oude medinawijk is opgenomen op de werelderfgoedlijst van UNESCO. We dineren en verblijven 2 nachten in hotel Mounia in Fès. Reisafstand Rabat-Meknès-Volubilis-Fès ca. 224 km.

5e dag dinsdag 30 juli - Fès

Vandaag gaan we op verkenning in Fès. We wandelen door het imponerende Arabische stadsdeel Fès el Bali, het historische hart van de stad. De drukke medina, de koranscholen (medersa's), de oude Karaouïnemoskee (de eerste universiteit van Marokko), de leerlooierij en de met tegelmozaïeken gedecoreerde fontein van Nejjarini zijn zeer de moeite waard. Fès met de ambachtslieden die werken in talloze kleine ateliers, de geheimzinnige, intieme straatjes, de sluiers, sierlijke minaretten en rijk gedecoreerde moskeeën... u waant zich hier een paar eeuwen terug in de tijd!

6e dag woensdag 31 juli - Fès-Erfoud

Na het ontbijt rijden we dwars door de cederwouden van het Midden-Atlasgebergte naar de oasestad Erfoud, gelegen in de Sahara en één van de grootste oases van Marokko. Diner en overnachting in hotel Salam of hotel El Ati in Erfoud. Reisafstand Fès-Erfoud ca. 420 km.

7e dag donderdag 1 augustus - Erfoud-Merzouga (optioneel)-Tinerhir

's Ochtends kunt u deelnemen aan een onvergetelijke wandelexcursie waarbij u de zon ziet opkomen boven de duinen van Merzouga (ca. € 24 per persoon, ter plaatse te boeken en te betalen). Na deze excursie rijden we door naar Tinerhir met de Todrakloof. Diner en overnachting in hotel Boughafer in Tinerhir. Reisafstand Erfoud-Tinerhir ca. 150 km.

8e dag vrijdag 2 augustus- Tinerhir-Dadeskloof-Ouarzazate

Na het ontbijt rijden we via de ’weg van 1000 kasbahs’ en de vallei van de Dadès met de Dadèskloof naar het rustige provinciestadje Ouarzazate, met onder meer de kasbah van Taourirt, die al vaak als decor voor films diende. De komende 2 nachten verblijven we in hotel Amatis, hotel Le Zat of Hotel Fint in Ouarzazate. Reisafstand Tinerhir-Dadeskloof-Ouarzazate ca. 170 km.

9e dag zaterdag 3 augustus- Ouarzazate (Oase van Fint)

Vrije dag in Ouarzazate. Ontbijt en diner in het hotel. We bieden u vandaag ook de mogelijkheid om de 'Oase van Fint', waar vele beroemde films zijn opgenomen, te bezoeken. Een jeeptocht (van ca. 3 uur) voert u door de woestijn naar deze groene en ongerepte oase. Hier aangekomen, maken we een wandeling van ca. 1 uur, waarna een boer ons verwelkomt met thee en koekjes. Kosten ca. € 19 per persoon, ter plaatse te boeken en te betalen, minimum deelname 6 personen.

10e dag zondag 4 augustus- Ouarzazate-Marrakech

Na het ontbijt rijden we via de mooie Tizi-n-Tichka pas door het Hoge-Atlasgebergte met zijn diepe dalen, bossen en primitieve berberdorpjes naar Marrakech voor 2 overnachtingen in hotel El Kabir of hotel Agdal in Marrakech. Diner in het hotel. Reisafstand Ouarzazate-Marrakech ca. 200 km.

11e dag maandag 5 augustus - Marrakech

De gehele dag brengen we door in fascinerend Marrakech, een okerkleurige en prachtig gelegen stad, waar de ruige besneeuwde bergtoppen van de Atlas altijd een oogje in het zeil lijken te houden en waar het stadsbeeld bepaald wordt door weelderige tuinen met palmen, prachtige paleizen en talloze minaretten. We zien onder meer de Saa­di­sche graven, de Majorell-tuinen, de Kou­toubia-moskee (waar maar liefst 25.000 gelovigen tegelijk kunnen bidden) en het paleis Bahia. Uiteraard gaan we ook naar het beroemde Djemaa-el-Fna­plein (het kloppende hart en symbool van de stad), waar het elke minuut van de dag bruist en waar het vooral in de avonduren lijkt of u in één grote openluchtshow terecht bent gekomen! Het plein is door de UNESCO uitgeroepen tot We­reld­erfgoedmonument en u zult absoluut overweldigd worden door de heerlijke geuren uit de eetstalletjes, de vurige dansers, de enthousiaste muzikanten en de geheimzinnige slangenbezweerders. De lunch is vandaag inbegrepen. Vanavond kunt u een culturele show ‘Fantasia Chez Ali' bijwonen. Kosten ca. € 30 per persoon, inclusief transfer en diner (ter plaatse te boeken en te betalen).

12e dag dinsdag 6 augustus- Marrakech-Essaouira

Na het ontbijt rijden we naar het charmante, aan de Atlantische Oceaan gelegen, Essaouira voor 3 overnachtingen in hotel Al Jazira. Dit leuke havenstadje heeft een historische binnenstad en uitgestrekte stranden. Reisafstand ca. 180 km.

13e en 14e dag woensdag 7 en donderdag 8 augustus- Essaouira

Vrije dagen om te dolen door de ommuurde binnenstad, de vissersbootjes in het haventje te bekijken of te winkelen in de soek.

15e dag vrijdag 9 augustus- Agadir-Amsterdam

Transfer naar de luchthaven van Agadir voor de terugvlucht naar Amsterdam.
Terugvlucht staat als volgt gepland:
Vertrek: 20:35 Vr 09-08-2013 Agadir (AGA) Vlucht: HV5754
Aankomst:01:30 Za 10-08-2013 Amsterdam (AMS)