Doesburg, Zutphen en Bronkhorst - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Margot Dijk - WaarBenJij.nu Doesburg, Zutphen en Bronkhorst - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Margot Dijk - WaarBenJij.nu

Doesburg, Zutphen en Bronkhorst

Door: margotvandijkopreis

Blijf op de hoogte en volg Margot

05 Augustus 2014 | Nederland, Doesburg

Gisteren, maandag 4 augustus, ben ik op mijn gemak mijn rondje Nederland begonnen. Ik heb zoveel spullen mee genomen in verschillende tassen omdat ik naar schiermonnikoog nu eenmaal al een zware djembe mee te vervoeren heb. Er werd mij al gevraagd of ik ging emigreren of zo... na een rit van ongeveer 1,5 Uur en een pauze van een kwartier was ik rond 13.30 bij monique. Ik heb wat gelunched en daarna zijn we doesburg in gegaan. Gisterenavond nog heerlijk een wandeling hier gemaakt over de Dijk met ondergaande zon en daarna nog lekker in de tuin gezeten met glaasje rosé. Vanochtend vroeg opgestaan, rond 8.15. Ik heb les 2 met evy volbracht. Daarna ontbeten en toen zijn we naar zutphen gegaan met Jonna, de dochter van Monique. Zutphen is een prachtige stad om doorheen te lopen. Prachtige gebouwen, water, een haventje en mooie terrassen. Je waant je in de middeleeuwen. Ik had eigenlijk helemaal geen beeld bij Zutphen. Wat een Verrassend mooie stad wederom in Nederland... Na het bezoek aan deze stad zijn we nog naar Bronkhorst gereden. Hier is nog een Dickensmuseum.. leuk om hier ook nog eens terug naar toe te gaan. Nu zijn we lekker bij Monique. Vanavond maken we het gezellig hier in de tuin met haard aan en marshmellows. Dikke pret voor de kinderen.. morgen rijd ik naar Giethoorn via een toeristische route...

• 05 Augustus 2014 - 19:56

Wim Van Dijk :

goed begin van gezellig vakantie. een leuk vervolg gewenst en doe via wifi de groetjes maar aan het familiefront...vrolijke voortzetting..

• 05 Augustus 2014 - 22:18

Annemieke:

Hoi meissie, je hebt ook wel een heel mooi stukje NL te pakken en dan met het goede weer! Genieten en alles gewoon lekker op je af laten komen. Wat een gesjouw en dat iedere dag weer op sleeptouw? Nou ja, in de auto en karren maar. Leuk om je zo te kunnen volgen.
    Veel plezier en welterusten straks. Groetjes.

• 06 Augustus 2014 - 16:03

Olaf:

He Margot,

Nu is het natuurlijk mijn kans om te reageren op jouw reisblog, nadat jij dat zo enthousiast hebt gedaan toen ik in Canada zat. Zutphen is inderdaad een verrassend mooie stad: Judith en ik zijn er zo'n anderhalf jaar geleden geweest (in de winter dus), maar toen vonden we het ook al geweldig. Doesburg en Bronkhorst staan nog op ons lijstje! Fijne dagen nog in de rest van het land en tot over twee weken.

Verslag uit: Nederland, Doesburg

Rondje Nederland

Aanstaande maandag 4 augustus is het dan zover. Dit wordt mijn eerste echte vakantie na het overlijden van Peter en ik moet zeggen... het valt me de afgelopen dagen best zwaar om dit nu alleen aan te gaan.
ik weet dat ik voor de komende kleine twee weken een leuk programma heb waarbij ik leuke dingen ga doen maar het voelt allemaal heel vreemd. vandaag dan toch stilaan begonnen met voorbereidingen zoals ik altijd gewend was. wassen, strijken, schoonmaak, rotzooi ruimen en spullen uitzoeken. morgen alles inpakken.
maandag start mijn reis met een twee daags verblijf bij Monique Dirven in Doesburg. Haar moeder woont bij mij vlak om de hoek Woensdag aanstaande rijd ik door naar het Venetie van Nederland, Giethoorn. ik ben van plan om daar wat te gaan fietsen en uiteraard een bezoek te brengen aan de fanfare en met een bootje door de grachtjes.
vrijdag ga ik naar Schiermonnikoog waar ik deel ga nemen aan een afrikaans weekend volledig verzorgd met maaltijden en met djembeworkshops. Ik ga veel nieuwe mensen ontmoeten daarna. Na deze dagen ga ik nog even langs Els op Ameland om alles van de indrukken die ik op ga doen te verwerken.
naast een goed humeur ga ik meenemen een scrhrift en pen, een paar leesboeken, sportkleding zodat ik weer een paar keer een rondje ga hardlopen en een fijne nieuwe fotocamera om toch wat mooie momenten digitaal vast te leggen.