verrassende wending - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Margot Dijk - WaarBenJij.nu verrassende wending - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Margot Dijk - WaarBenJij.nu

verrassende wending

Door: margot van dijk

Blijf op de hoogte en volg Margot

26 Juli 2015 | Nederland, ettenleur

zoooo hee. wat een gek begin van onze eerste echte vakantie samen.
het lijkt wel of het zo moet zijn.. zou het weer daarboven aangestuurd worden?
zaterdagochtend 25 juli rond 10.50 uur van huis vetrokken met mijn bagage en een stevige wind buiten. op naar john zijn appartement om vervolgens door te lopen naar het station om de trein naar schiphol te pakken om 11.30 uur. we waren keurig op tijd maar nog voor ons vertrek hadden we een beetje raar gevoel. we hoorden op het nieuws 's ochtends dat er klm vluchten geannuleerd waren op schiphol wegens de zomerstorm die die dag plaats zou vinden. we hielden toch hoop dat het wel mee zou vallen. op de site van klm stond onze vlucht namelijk nog steeds vermeld. we zouden gewone geplande tijd vliegen. tijdens onze treinrit tussen breda en schiphol kwamen we al te laat op een station aan waarbij omgeroepen werd dat de vertraging kwam vanwege de harde wind. we hadden een klein stukje ander traject gereden. niets gemerkt tot op dat moment dat het zo slecht weer was. afijn. uiteindelijk mooi op tijd op schiphol en gekeken bij welke balie we in moesten checken. alles verliep voorspoedig. na de gebruikelijke controles waar je langs moest op schiphol waren we dan door de douane. we hebben even koffie gedronken en wat gegeten en zagen toen dat onze vlucht een uur vertraagd was. niets aan de hand... even later toch lichte onrust bij ons toen we zagen dat de vlucht helemaal geannuleerd was. jammer jammer en nog eens jammer. maar ja. overmacht. beter dat we niet vliegen als in een storm terecht komen waarbij maar de vraag is hoe dat dan weer afloopt. na van het kastje naar de muur gestuurd te zijn hebben we uiteindelijk vrij snel onze baggage weer en gaan weer terug richting vertrekhal waar we de balie opzoeken van flybe. we staan 2,5 uur in de rij te wachten tot we aan de beurt zijn om te horen wat het alternatief wordt voor ons. in die 2,5 uur hebben we voor onszelf alle reisscenarios al voorbij laten komen en smeden al voorzichtig plannen voor alternatief. namelijk met auto richting noord frankrijk, vogezen, of belgische ardennen of luxemburg. afijn. we zijn na het lange wachten aan de beurt. het meisje dat ons helpt moet enorm naar het toilet. ze zit er al vanaf 's ochtends 7.00 uur. tja dan mag je best even om een sanitaire stop vragen hoor om 17.30 uur. we kunnen vliegen naar inverness op maandag, zelfde tijd als deze zaterdag.... wij vinden dat geen optie omdat we dan niet goed kunnen overzien hoe dit uitpakt met ons te maken reis op de orkney eilanden. we besluiten ter plekke om van het alternatief af te zien en gaan even een bakkie doen. terwijl bellen we het noodnummer van snp onze reisorganisatie. we hebben hen de situatie uitgelegd. maandag moeten we even terugbellen naar het kantoor. daarnaast gaan we maandag onze reisverzekering bellen in de hoop dat we nog iets terug kunnen vorderen vanwege het niet kunnen aanvangen van onze reis. tja... dan maar even een hapje eten op schiphol voor we weer in de trein naar huis stappen. terwijl we wat eten zien we het journaal op tv. op dat moment zien we pas wat de zomderstorm voor schade aangericht heeft in nederland. gek idee zeg. we hebben er niets van mee gekregen.
thuiskomend in etten leur hebben we toch even eea laten bezinken... we hebben de knop omgezet en zoeken naar alternatief voor de komende dagen. gelijk een goeie test dit zeg voor onze relatie....ik besluit alvast om bob konings, oud klasgenoot van het norbertus te benaderen. hij runt met zijn vrouw een b&b in de belgische ardennen. http://www.botemps.be. hij heeft ons vandaag laten weten vanaf dinsdag een kamer beschikbaar te hebben. daar gaan we sowieso heen. verder kijken we nu nog of we nog een paar dagen in frankrijk terecht kunnen in een chambres d'hotes. to be continued..we hebben vanaf zaterdag een adres in frankrijk gevonden..http://alsace.vacances.free.fr/. daar blijven we tmt dinsdag 4 augustus

• 26 Juli 2015 - 14:01

Wim Van Dijk:

Wat een stormachtige tijd.. en zo,n kort reisverslag heb ik nog niet van je gezien... Complimenten voor jullie realistische reactie. wat fijn dat je niet toevallig zomaar in de lucht uit de lucht de strom moest overleven,,, en logistiek een ander draaiboek is geworden. Nu heel goed mon meteen een knopje om te zetten en er samen iets gezelligs van te maken dus dat schotse rokkie van JOHN zie ik wel een latere keer Als het allemaal goed gaat komen er toch wel meer wandelkansen,, nu op zoek naar een plusfor.... kekmar leer je talen... en benieuwd en doe je dagboek maar weer gewoon verder,, zie wel of ik trier of metz of vianden tegenkom luik is ook leuk geworden.Vpopral geniet van jullie vrije tijd lieve groet wim mieke

• 26 Juli 2015 - 14:46

Joke Van Geel:

Wat een domper! Ik hoop dat je het op een goede manier kunt overboeken of omzetten. Zoiets moet echt even bezinken en landen. Sterkte en succes!

• 26 Juli 2015 - 21:52

Ingrid Hermans :

Tjonge wat een toestand zeg. Jammer. Maar de ardennen en Frankrijk zijn ook leuk. Alsnog een hele fijne vakantie!

• 26 Juli 2015 - 21:52

Ingrid Hermans :

• 27 Juli 2015 - 09:54

Krisje:

Jeetje, inderdaad een verrassende wending! Gelukkig is Schotland niet al te ver weg, dus volgend jaar weer een poging? En dan nu lekker genieten van croissants en baguettes :).

Tags: vakantie, zomer, storm